El cap de protocol de la Diputació retira la denúncia contra l'expresident
El cap de protocol, Josep Maria Amargant, ha decidit retirar la denúncia contra l'expresident de la Diputació, Joan Giraut, que li havia tret part de les seves funcions. Amargant diu que no té sentit continuar amb el litigi ara que Giraut ja no dirigeix l'organisme.

Josep Maria Amargant, cap de protocol de la Diputació de Girona / Marina López (ACN/Arxiu)

Girona
L'expresident de la Diputació de Girona no haurà d'anar a judici per haver retirat part de les seves funcions al cap de protocol, Josep Maria Amargant, que ha arribat a un acord amb la Diputació per retirar la denúncia que va presentar contra Joan Giraut. Amargant ha decidit no continuar amb el litigi perquè Giraut ja no és president i creu que no tindria sentit arribar als tribunals.
Els advocats de Josep Maria Amargant i de la Diputació han presentat l'acord al jutjat que ara haurà d'arxivar un cas que es remunta a fa poc més de dos anys.
En aquell moment, poc després d'assumir la presidència de la Diputació en substitució de Jaume Torramadé, Joan Giraut va treure part de les atribucions a Amargant, que era cap de premsa i protocol. Fins ara ha continuat com a cap de protocol, però pels temes de comunicació Giraut va fitxar una persona de la seva confiança.
Un cop renovada la Diputació i amb Pere Vila com a president, Amargant ha arribat a un acord amb la corporació per retirar la denúncia. Creu que no té cap sentit continuar per la via judicial, tenint en compte que en cas que el jutge li donés la raó en el que demanava -que era que li tornés les competències- aquell president ja no hi és.




