“L’article 155 està plenament vigent: aquí està”
El ministre de Justícia, Rafael Català, creu que la independència de Catalunya “és inviable i impossible”. I pel que fa a una hipotètica suspensió de l’autonomia, apunta que “encara no s’ha donat l’escenari però si es presenta hi ha mecanismes per fer-ho”

El ministre de Justícia, Rafael Catalá, avisa que l'article 155 de la Constitució que permet suspendre temporalment l'autonomia "està en vigor" i es pot utilitzar si el govern de la Generalitat incompleix les seves obligacions. Ho ha dit durant una entrevista a Avui per Avui en què ha afirmat que "no hi ha marge per a l'escenari que plantegen els independentistes catalans perquè tenim un model de convivència acordat entre tots que ens ha donat un període d'estabilitat i aquest escenari és inviable i impossible ".
Catalá assegura que el Govern estudiarà el decret de convocatòria de les eleccions a Catalunya que Artur Mas signarà en les pròximes setmanes i que "si aquest decret s'até al nostre ordenament jurídic no hi haurà cap problema però si hi ha algun problema de legalitat es podria impugnar" .
El ministre sosté que el govern de Rajoy "ha estat i és a Catalunya fent propostes a favor de la convivència i reforçant la idea que la suma de les parts és molt important". Catalá creu que el govern espanyol, sigui del partit que sigui, "ha de defensar els interessos generals i ha de defensar a tots els ciutadans, també als de Catalunya" i assegura no tenir clar que el PSOE tingui conviccions fermes en aquest assumpte




