Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Problemes pels productors de llet catalans

Avisen que hauran de tancar el negoci aviat si l'administració no pressiona per reduïr l'entrada del producte de països veïns

Barcelona

Fa cinc mesos Brussel·les va eliminar les quotes que limitaven la producció de cada país i que servien per evitar situacions d'abús per part dels països amb més producció. Els ramaders catalans diuen que això els ha perjudicat molt. Dimecres es reuneixen amb el departament d'Agricultura i demanaran que proposi un pacte de preus que garanteixi la viabilitat de les granges. Sinó, els sindicats amenacen amb mobilitzacions.

La fi de les quotes de producció de llet l'abril passat n'ha fet caure el preu en picat. Avui, el litre es paga a 30 cèntims, per sota del cost de producció i això posa contra les cordes als grangers catalans. L'arribada de llet de països que tenen excedent està saturant el mercat i fa caure el preu. Les grans distribuïdores ho aprofiten per pagar menys als ramaders, com explica Jordi Riembau, president de Llet Nostra.

Joaquim Xifra, secretari de Ramaderia de la Generalitat, veu amb optimisme el sector i demana als ramaders que millorin la gestió de les seves granges.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir