Continuen les contradiccions
Alguns companys del senegalès que va morir dimarts asseguren que els Mossos el van sacsejar molt a prop de la barana del balcó. El director general de la Policia continua mantenint que l'operatiu es va fer de manera adequada i sense contacte físic.
L'ajuntament de Salou, per la seva banda, valora en 9.000 euros els danys ocasionats pels aldarulls. Adif calcula que ha perdut 68.000 euros per haver tingut les vies tallades.


Tarragona
Un company de pis del senegalès que dimarts va perdre la vida assegura que els Mossos d'Esquadra van entrar de manera molt violenta i el van sacsejar molt a prop de la barana del balcó. És un contacte físic que el germà de la víctima no creu que es produís, tot i que sí que ha presentat una denúncia pel mode en el que van irrompre a l'immoble. Dins de la mateixa comunitat hi ha diverses versions dels fets, tot i que Babacar, que compartia sostre amb Mor Sylla, té molt clar a qui assenyalar amb el dit. La policia, per la seva banda, ho nega rotundament.
El Departament d’Interior no mouria ni una coma del dispositiu policial dut a terme dimarts contra el top-manta a Salou, tot i que evidentment es lamenta profundament el desenllaç tràgic. El director general de la Policia, Albert Batlle, assegura que es van seguir els procediments habituals, que no hi va haver contacte físic entre els agents i la persona que ha perdut la vida i que no es canviarà cap tipus de protocol.
Sense declaracions davant del jutge
Hi ha cert malestar dins del cos de Mossos perquè els detinguts no van passar a disposició judicial sinó que van declarar directament a la comissaria i després van sortir en llibertat amb càrrecs. I és que, en el procés de mediació amb els senegalesos, el que demanaven per deixar lliure les vies del tren era precisament això, que els 13 detinguts sortissin al carrer. No és el procediment habitual, però Batlle ho defensa: “no es va prendre cap determinació que no tingués l’autorització expressa del jutge”.
Explicacions a l’hemicicle
El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha anunciat que vol comparèixer pel seu propi peu al Parlament per donar explicacions.
Quantificació dels danys
L'ajuntament avui ja ha valorat els danys materials ocasionats a la via pública pels aldarulls. Són 9.000 euros que, segons l'alcalde, Pere Granados, “es faran pagar als responsables dels fets”. El batlle també sosté que “hi ha un abans i un després, ara el que cal és restablir la pau social als carrers”.
D’altra banda, Adif va perdre 65.000 euros per tenir les vies del tren tallades durant tot el dimarts. Reparar els desperfectes a les vies costarà quasi 3.000 euros.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




