Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Els creuers que arriben a Barcelona generen 800 milions d'euros a l'any

Un estudi encarregat pel Port assegura que aquesta activitat permet mantenir gairebé 6.800 llocs de treball

Barcelona

Els creuers que atraquen al Port de Barcelona generen a Catalunya una facturació de 2,2 milions d'euros cada dia. O el que és el mateix, 800 milions a l'any. La xifra surt de sumar el que gasten directament les navilieres, els turistes i les tripulacions, però també l'impacte indirecte d'aquesta activitat en altres sectors. Són dades d'un estudi encarregat pel Port i realitzat per la Universitat de Barcelona que assegura que aquesta activitat permet mantenir gairebé 6.800 llocs de treball.

El treball també ha analitzat el perfil dels creueristes. I els que més diners deixen són són els que comencen o acaben el seu viatge a la capital catalana i es queden a dormir a la ciutat. Aquests gasten 200 euros davant dels 53 que es deixen els que fan escala només 4 hores. Per això, el president del Port, Sixte Cambra, i l'autor de l'estudi, Jordi Suriñach, han manifestat la necessitat de potenciar Barcelona com un port on comencen i acaben els creuers.

Cambra ha volgut deixar clar que l'encàrrec d'aquest estudi és anterior a les manifestacions del govern d'Ada Colau, què vol analitzar amb lupa els efectes negatius d'aquesta activitat.

De fet, l'estudi apunta algunes de les conseqüències negatives: la contaminació i la congestió d'algunes zones de la ciutat per l'arribada de creueristes. Bàsicament la Rambla, el Gòtic i una part de l'Eixample.

L'autor del treball assegura que l'arribada de creuers es coneix amb suficient antelació com per que es puguin planificar itineraris diversos. I evitar així la saturació d'algunes zones de la ciutat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir