El Cercle d'Economia demana una consulta legal si guanyen els independentistes
L'entitat es mostra contrària a una DUI i també adverteix que la independència requereix una majoria qualificada que en cap cas es pot desprendre d'unes eleccions

El Círculo de Economía defiende una consulta "legal y acordada" si el 27-S hay un apoyo claro a la independencia / Garrido, Rafa (ACN)

Barcelona
El Cercle d'Economia entén que un canvi estructural - i la independència seria la seva màxima expressió, requereix una majoria qualificada que en cap cas pot desprendre d'unes eleccions.
Per tot això, aquesta entitat defensa que, si les formacions independentistes tenen un suport "clar" en les eleccions del 27-S, "el principi democràtic" inherent a la Constitució espanyola "obligaria els poders públics a trobar una via legal i acordada "que permetés la celebració d'una consulta.
El Cercle es mostra contrària a una Declaració Unilateral d'Independència, un DUI i està "convençut que les aspiracions d'una gran majoria de ciutadans de Catalunya a un millor autogovern (...) tenen encaix en el nostre ordenament legal".
Així ho manifesta el Cercle en una nota d'opinió que s'ha hagut de refer després que l'esborrany que va presentar dilluns passat el president de l'entitat, Anton Costas, creés divergències en el si de la junta.




