El llast de l'atur no permet avançar
Els experts economistes creuen que, per tal de canviar la tendència, caldria aprofitar més els potencials de la demarcació, com ara la capacitat exportadora.

L'economia tarrragonina continua necessitant millores estructurals. / ACN

Tarragona
La incapacitat de reduir l'atur, amb taxes que continuen força per sobre de la mitjana catalana i més pròximes a l'espanyola, s'ha convertit en un dels principals maldecaps per poder apuntalar un cert creixement de l'economia de la demarcació. L'informe de conjuntura del segon trimestre de 2015, elaborat per la URV i les cambres de comerç de la província, constata que, tot i les xifres d'ocupació positives, aquest increment continua sent del tot insuficient per activar la demanda interna i es manté una excessiva temporalitat.
Mirar més al voltant
Els experts avisen que caldria reconvertir l'estructura empresarial per aprofitar el capital humà, la capacitat exportadora i la ubicació de la zona. També consideren clau no tornar a caure en errors del passat com ara centrar-se només en la construcció.
Aixeta tancada
Les cambres de comerç lamenten també la manca d'accés al crèdit bancari per part de molts empresaris, fonamental per poder donar més volada a les companyies.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




