Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El director del Barcelona Supercomputing Center, premi Seymour Cray

Mateo Valero és el primer investigador europeu que rep aquest guardó internacional

Per primera vegada, un científic europeu ha rebut el considerat "Premi Nobel" en supercomputació, que atorga la IEEE Computer Society, la major organització internacional dedicada a la computació d'alt rendiment.

Es tracta de Mateo Valero, catedràtic de la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) i director del Centre Nacional de Supercomputació de Barcelona. Valero és converteix, així, en el primer investigador europeu que rep el més important premi de supercomputació, el Seymour Cray. Cray va liderar el disseny del primer supercomputador. De fet es considerat el pare de las supercomputació.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Llapis de memòria (04/08/2015)

00:00:0000:06
Descargar

La IEEE Computer Society ha informat que es concedeix a Valero "en reconeixement a les seves contribucions fonamentals en el camp de les arquitectures vectorials i processadors superescalars".

El lliurament del premi tindrà lloc el proper 17 de novembre a Austin (Texas, EUA) durant la conferència SC15, la cita internacional de computació d'alt rendiment, xarxes i emmagatzematge.

Xips del futur

Mateo Valero és enginyer de Telecomunicacions i ha centrat la seva recerca en arquitectura de computadors. El seu treball en aquest camp li ha atorgat diferents reconeixements entre els quals destaquen dos Premis Nacionals d'Investigació i la recent concessió d'una European Research Council Advanced Grant, per al desenvolupament de RoMoL, el seu actual projecte de recerca al Barcelona Supercomputing Center centrat en el disseny dels xips dels processadors del futur.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir