La CEA reconeix haver demanat un abaratiment de l'acomiadament
El seu president nega però haver exercit pressions perquè DAho tingui en compte en la llei

Arxiu (ANA)

Andorra la Vella
La CEA reconeix que entre les seves demandes a la reforma laboral hi ha la d'abaratir l'acomiadament.
Els canvis al Codi de Relacions Laborals que vol fer DA aquesta legislatura obrirà un nou debat entre treballadors i empresaris.
Després que Pere López acusés davant els micròfons d'aquesta emissora a les confederacions empresarials d'exercir pressions al Govern per a l'abaratiment de l'acomiadament, la CEA ha negat avui haver tingut cap incidència en l'elaboració d'aquest text.
Tot i així, el seu president, Xavier Altimir, s'ha mostrat satisfet perque arribin ja les reformes que, segons ell, "toquen molts altres temes a banda de l'acomiadament".
Altimir també ha aprofitat l'ocasió per posar de relleu la necessitat de que el Govern aprovi les lleis d'acció patronal i sindical per tal que hi hagi "un sindicat del sector privat legitimat per dur a terme negociacions".
Segons el president de la CEA, el fet que empresaris i treballadors arribin a acords a les Taules del Foment del Treball i l'Ocupació "evitaria que la llei anés canviant segons el color polític de torn", i ha denunciat que a la darrera Taula convocada pel ministre de l'Interior sobre els programes d'ocupació, "només hi va assistir la CEA".




