Girona al punt de mira dels inversors asiàtics
L'ofensiva asiàtica sobre grans empreses de Girona no s'acabarà amb la venda de Miquel Alimentació i BiCentury. Així ho creu el president del Forum Carlemany, que agrupa les 70 principals empreses de Girona. Diu que, amb la sortida de la crisi les empreses d'aquí suposen una oportunitat per als grans grups asiàtics.

La seu de BiCentury a Quart. / ACN

Girona
En poc menys d'un mes s'han tancat dues grans operacions de compravenda per part de gegants asiàtics.
La setmana passada es va tancar l'acord de compra de Miquel Alimentació per part de l'empresa xinesa Bright Food i aquesta setmana el grup japonès Otsuka Pharmaceutical -a través d'una filial francesa- ha anunciat la compra de BiCentury de Quart, amb més de 200 treballadors.
El president del Forum Carlemany, Francesc Planas, diu que la compra d'aquestes empreses per part de gegants asiàtics no és una casualitat i augura que no seran les úniques.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Entrevista Francesc Planas, Fòrum Carlemany
Creu que les empreses de Girona estan molt internacionalitzades i que això és un aparador i una oportunitat per a grans multinacionals inversores.
A banda de Miquel Alimentació i Bicentury, no fa ni un mes es va tancar la venda de la petroliera Dyneff, que té a Girona la seva seu principal a l'estat espanyol. El seu 51% ha quedat en mans d'una empresa xinesa: China Energy Company.




