Unicef dóna un notable als comuns
L'Organisme demana que s'aclareixen les competències entre comuns i Govern perquè creu que hi ha alguns serveis duplicats i d'altres desatesos

(ANA)

Andorra la Vella
Unicef ha donat una nota de notable alt al país respecte les polítiques que es dediquen a la infància. Els últims dos o tres anys els comuns han respost vuit dossiers entregats per l’ONG per formar part del projecte 'Parròquies amigues de la infància'.
Les quatre recomanacions que la ONG ha fet a tots els comuns per millorar són, en primer lloc, que totes tinguin consell d'infants i consell de joves, en segon lloc, que tinguin "un punt focal" que tracti tots els temes de la infància, que sovint queden dividits en les comissions, així com un únic punt en el pressupost comunal amb totes les accions que es destinen a la infància i joventut de tots els departaments.
Finalment, han demanat als comuns que tinguin en compte la infància a l'hora del debat de competències amb el Govern, ja que hi ha serveis que es dupliquen, i coses que es deixen sense cobrir. Per tant, cal un pla nacional de la infància.




