La UEFA podria arribar a tancar el Camp Nou
Segons diversos especialistes en dret esportiu, la UEFA podria arribar a tancar parcial o totalment l´estadi si es reincideix en l’exhibició de banderes estelades

diario as

Barcelona
El club en cap cas impedirà l´entrada d´estelades i els seguidors en cap cas deixaran de lluir "estelades" a l´estadi.
De fet mai fins en el 2015 s´havia aplicat el codi disciplinari de la UEFA i mai fins ara s´havien produït sancions. Però l´esmentat codi disciplinari preveu, de manera esglaonada, advertències, multes, el tancament dels estadis i, fins i tot, sancions esportives, sobretot en el cas de reincidència en el decurs d´una temporada.
L´article 8 fixa la responsabilitat objectiva del Barça per castigar les conductes inapropiades dels seus seguidors. L´article 11, que regula els principis generals de conducta, determina que no es poden fer servir esdeveniments esportius per a usos de naturalesa no esportiva. I finalment l´article 16 pel que fa a l´ordre i la seguretat reprova els fets polítics en els partits.
No hi ha sortida
No hi ha sortida diuen des del Barça més enllà d´anar pagant les multes i de queixar-se. "La UEFA s´ha posat en una qüestió política, just el que diu que mai no vol fer", i el Barça no confia en el recurs que presentarà a la pròpia UEFA i per això el vice-president Jordi Mestre ha anunciat que recorreran a la justícia ordinària.
El vice-president de relacions institucionals, Carles Vilarrubí, fa un pas més enllà i ha dit a TV3 que la UEFA actua amb "dolo", amb la voluntat deliberada d´entrar en conflicte "a pesar que té coneixement que l´estelada en cap cas significa violència".
El Barça es tem que la nova sanció desencadeni una reacció del Camp Nou que exhibirà més estelades i que xiularà l´himne de la Champions.




