Barra de Ideas arriba a Reus després de l’èxit de les edicions de Madrid i BCN
El 9 de novembre se celebrarà a firaReus el fòrum gastronòmic Barra de Ideas, dedicat als professionals de la hostaleria que vulguin millorar les relacions amb els seus clients.
És evident que el món de la gastronomia ha assolit un nivell elevadíssim a casa nostra. Conscients que, històricament, hem tingut grans productes (oli, vi, avellanes, vermut, calçots, xató, gambes a Tarragona, galeres a Cambrils...), els restauradors de les comarques meridionals han sabut desenvolupar-se espectacularment i oferir, cada cop, plats més elaborats i composicions més saboroses.


Amb tot, el consumidor també n’ha après. Se’ls ha educat, en els darrers anys, en una nova cultura del menjar, i cada cop exigeixen més als restauradors. Com i de quina manera acontentar els nous clients? Com oferir-los el que busquen?
Barra de Ideas és un fòrum dedicat precisament als responsables professionals de l’àmbit de la hostaleria que vulguin respondre’s aquestes preguntes i moltes d’altres. A través d’una jornada gratuïta, diversos ponents els explicaran les tècniques de gestió i els petits detalls que valoren els nous clients, per a que l’experiència del comensal a la taula sigui el més profitosa possible i, sobretot, que tinguin la intenció de tornar.
Un programa complert
El fòrum arriba a Reus el proper 9 de novembre amb un reguitzell de professionals de l’àmbit de la gastronomia i la hostaleria disposats a posar sobre la taula totes les eines per als restauradors de casa nostra.
D’entrada, amb la voluntat de solucionar errors clàssics i històrics, Òscar Carrión, el director de Gastrouniversia, parlarà sobre la estratègia, el màrqueting i la optimització dels recursos humans. Serà la primera ponència.
La seguirà un anàlisi exhaustiu sobre com i de quina s’han de gestionar els equips. Sabíeu que el 21% dels consumidors espanyols escullen restaurant en funció del tracte que reben per part del personal?
Les darreres 4 exposicions versen sobre el nou consumidor. D’entrada s’explicarà què és un Millenial: els gustos, costums i cultura del nou client del món de la gastronomia. De la mà de Conchi Estévez, directora de continguts de Barra de Ideas, s’exposarà tot el que cal saber sobre la nova tipologia de comensal que entra per les portes dels restaurants... què busca i què vol?


Un altre dels àmbits que ajuden a escollir restaurant avui en dia és internet. Les diverses pàgines web que ofereixen la possibilitat de puntuar i opinar sobre un establiment pot ser clau per a que una família es decanti per un indret o un altre. Alejandro Lorenzo, el cofundador de ‘ElTenedor.es’ explica com fidelitzar el client i aconseguir allò que tothom busca: que parlin bé d’hom.
Les xarxes socials també són un punt a tenir en compte en aquest aspecte. L’ús que es faci d’aquesta nova eina de comunicació pot ser essencial per aconseguir el que cada restaurador busca, i oferir als clients allò que ells, també, busquen.
Per acabar, Álvaro Cerrada, expert en enologia i viticultura parlarà sobre com i de quina manera han de ser les cartes de vins. Més tenint en compte que, en paral·lel, el món del vi, i més que enlloc a casa nostra, ha assolit un nivell de popularització que no es pot desaprofitar.




