La patronal demana que els augments del salari mig siguin sobre el base real
Favorable a l'increment de cotitzacions però amb un major control de la despesa sanitària

Reunió entre representants del Govern i de les diverses patronals per valorar l'increment del sou mig i de les cotitzacions a la seguretat social propostades per l'executiu per a l'any vinent. / M.T. (ANA)

Andorra la Vella
La Patronal vol que els futurs augments del salari mig plantejats pel Govern es facin en funció del salari base real.
L'Executiu s'ha reunit avui amb la CEA i la Cambra de Comerç per parlar de l'augment de les cotitzacions i del salari mig.
LA CEA s'ha mostrat d'acord amb les dues mesures però amb condicions. L'augment de les cotitzacions sí - tot i les queixes perquè a Andorra els empresaris aporten més a la CASS que els treballadors -, sempre i quan es prenguin mesures per controlar la despesa sanitària a les quals l'Executiu s'ha compromès avui. El Govern també s'ha compromès a no realitzar cap més augment de les cotitzacions en aquesta legislatura.
Pel que fa al salari mig, la patronal també està d'acord amb l'augment, però tal i com ha explicat el president de la CEA, Xavier Altimir, voldríen que "es recalculés per a futurs increments".
El ministre de finances, Jordi Cinca, de la seva banda ha manifestat que els càlculs "s'han fet amb l'actual salari i que només en cas que es canviés la llei, es plantejarien reconsiderar-lo".
Pel que fa a l'augment, ha confirmat que el 2016 serà de l'1'5%, però encara estan estudiant si el crexeiment serà lineal o no.
Els agents econòmics i el Govern també han parlat avui del document amb propostes de reactivació econòmica que aquests van elaborar.
El cap de Govern s'ha compomès en els propers 15 dies a respondre quines propostes es poden estudiar i quines no.




