Degoteig de pacients addictes al joc online
L’Hospital Santa Maria de Lleida fa dos anys que constata un incipient augment dels casos d’addició al joc per internet, sobretot a les apostes esportives.

Un usuari consultant les cotitzacions en una web d'apostes esportives per internet / RÀDIO LLEIDA

Lleida
Són encara pocs casos, 5 o 6 a l'any, però l’Hospital Santa Maria de Lleida creu que és un fenomen que podria anar en augment. El joc per internet és molt fàcil de caure-hi i de perdre grans quantitats de diners, perquè no es paga en metàl·lic segons la coordinadora de la unitat de joc patològic, Anna Iglesias.
Iglesias explica, a més, que el tractament per sortir-se'n, a més, és més complicat. “En el tema dels ordinadors, no podem dir-li a una persona que no torni a tocar un ordinador” assegura la psicòloga qui afegeix que “s’intentarà que aquella persona aprengui a utilitzar aquella eina, aquell ordinador d’una manera més saludable”·
Tot i aquest incipient augment de l'addició al joc online, les escurabutxaques continuen sent el principal motiu de consulta a la unitat del Santa Maria i cada any s'atenen una cinquantena de pacients. Són majoritàriament homes d’entre 35 i 45 anys.




