Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El funicular de Montjuïc tanca durant 4 mesos

Es farà una revisió a fons de les instal·lacions i del material mòbil d'aquest transport que comunica l'estació de metro de Paral.lel amb l'avinguda Miramar

Foto de archivo

Barcelona

El funicular de Montjuïc ha tancat avui i no tornarà a obrir fins d'aquí a 4 mesos. En aquest temps es farà una revisió a fons de les seves instal.lacions i del material mòbil. L'aturada tècnica és aquest cop més llarga del que és habitual perquè ja ha superat les 22.500 hores de funcionament. I a partir d'aquesta xifra, la llei de transport per cable recomana una revisió extraordinaria.

Transports Metropolitans de Barcelona aprofitarà a més per actualitzar i modernitzar els trens i se substituiran els cables tractors i el del contrapès. Durant els 4 mesos que estarà fora de servei, s'habilitarà una línia d'autobús que farà el mateix horari i el mateix recorregut que el funicular. També es poden utilitzar les línies regulars d'autobús 55 i 150.

El funicular va estar l'any passat gairebé 5 mesos fora de servei, però en aquest cas per una esllavissada sobre les vies que van obligar a reforçar el terreny que envolta les instal.lacions. Aquest mitjà de transport porta cada dia entre 2.500 i 6.000 persones en funció de l'època de l'any i de si parlem de dies festius o feiners. Va ser construït per l'exposició de 1929, reinaugurat en 1992 i enllaça l'estació de metro de paral.lel amb l'Avinguda Miramar de la muntanya.

L'altre transport per cable de Montjuïc, el telefèric, farà la seva aturada per fer la revisió anual a finals de gener.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir