Violència masclista: 6 assassinades al 2015
6 dones han mort a mans de les seves parelles o ex parelles en el que portem d'any a Catalunya i cap d'elles havia presentat mai cap denúncia. Fer aflorar la xifra negra continua sent una de les claus per poder prevenir aquests casos

Cadena SER

Barcelona
Des de principis d'any, els mossos han rebut prop d'11.000 denúncies, però representen només el 20 per cent del que passa.
Un 48 per cent de les denúncies són per maltractaments psicològics, per amenaces o coaccions, un 37 per cent per agressions físiques, un 2 per violència sexual i un 13 per cent perquè han compartit a la xarxa vídeos o fotos compromeses de les seves ex parelles.
Aquest últim delicte ha crescut molt. La cap del gabinet de seguretat d'Interior, Àngels Vila explica que és bàsic que hi hagi denúncia, de qui sigui: “Si l’entorn de la víctima considera que estan passant uns fets que són delictius o tem per la seguretat de la dona, s’hauria d’adreçar a una comissaria i posar una denúncia”
De les 6 víctimes mortals d'aquest any, 4 convivien amb l'homicida. Tots han estat detinguts, menys dos que es van suïcidar. Un d'ells, a Castelldefels, va matar també els seus dos fills. L'any passat van morir 14 dones a mans de les seves parelles o ex parelles.




