Un antic detectiu confirma l´espionatge en el Barça
Fonts de la Fiscalia consideren que el testimoni ofert per Julián Peribáñez té substància i dóna peu a mantenir oberta la investigació del cas de l´espionatge en el Barça de Laporta

(CADENA SER)

Barcelona
No es descarta reclamar ara el testimoni del comptable de Método 3 després que avui l´esmentat detectiu hagi verificat l´autenticitat de part dels espionatges que investiga el jutjat d´instrucció número 24 de Barcelona a partir d´una denúncia del Futbol Club Barcelona que es va reactivar ara fa uns mesos amb l´entrega de documentació policial, per part del soci Oriol Giralt, que va ser confirmada pel Barça.
L´interrogatori a Julián Peribáñez ha durat dues hores i mitja i ha confirmat que va fer part dels seguiments pagats pel Barça que s´investiguen.
El detectiu no ha volgut precisar de quins seguiments es tracta però diversos assistents a l´interrogatori han explicat que Peribáñez s´ha referit, en efecte, a seguiments a Sandro Rosell i al promotor de la moció de censura l´any 2008 contra Joan Laporta, l´esmentat Oriol Giralt, així com espionatge a partits polítics, a polítics de l´Ajuntament de Sant Cugat, i seguiments personals com l´efectuat a Andorra a una dona brasilera a qui el detectiu ha relacionat sentimentalment amb Laporta.
“És com si el Barça hagués creat la seva pròpia policia amb diners del club per investigar les activitats d´ex presidents, o de socis que volien fer una moció de censura”, sospiten els investigadors.
L´antic detectiu de Método 3 ha explicat que alguns encàrrecs, com aquest seguiment de la dona brasilera, venien directament de Laporta però que la majoria els ordenava Xavier Martorell, cap de seguretat amb Laporta.
En el cas hi estan imputats justament Xavier Martorell i Joan Oliver, exdirector general del Barça, per un presumpte delicte de gestió deslleial, però no descarten ampliar l´acusació a un delicte d´estafa si es confirma que Xavier Martorell encarregava espionatges d´ús personal i sense coneixement directe del club.
Fonts pròximes a la defensa de Xavier Martorell consideren en canvi que el testimoni ofert per Peribáñez és buit de contingut i que demostra que està en plena connivència amb Oriol Giralt que exerceix l´acusació particular.
Els advocats del Barça diuen el contrari i consideren que l´acusació agafa cos després de la denúncia de Peribáñez en seu judicial, denúncia que contrasta amb la que va oferir Francisco Marco el seu ex cap a Método 3.
La defensa de Joan Oliver no ha volgut fer cap comentari i de fet no ha intervingut pràcticament en l´ampli interrogatori.




