Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
MERCAT LABORAL

El treball es precaritza al Principat

Les dades de la CASS que va demanar la consellera d'SDP Silvia Bonet demostren que cada vegada hi ha més gent que cobra menys de 1.500 euros

Arxiu (ANA)

Andorra la Vella

 El treball a Andorra tendeix a precari i creix el nombre de mileuristes al país

La franja salarial que va de menys de 960 euros (el salari mínim) a 1200 euros ha crescut en 1659 persones l'últim any, i per contra, han anat disminuint notablement les persones que cobraven entre 1.200 i 3.000 euros. De fet, la meitat d'assalariats del país cobra per sota dels 1.500 euros. Per altra banda, només hi ha 476 contractacions noves. Així es desprèn de les dades que la consellera del Grup Mixt, Silvia Bonet, va demanar al Govern. Segons ella, aquestes dades reflecteixen la tendència a la baixa dels salaris al Principat, cosa que contrasta amb la lectura de la recuperació econòmica.

Bonet ha alertat que aquesta precarització dels sous té un "efecte en cadena" tant pel que fa a la disminució d'ingressos a la Seguretat Social i del consum intern al país, com pel que fa a la necessitat d'augmentar les ajudes socials.

SDP ha demanat aquestes dades en previsió a la futura reforma laboral que vol dur a terme DA, i ha explicat que, malgrat les diferents modalitats contractuals que es volen impulsar per a les empreses puguin ser positives, no han d'anar en cap cas en detriment dels salaris, i per això presentaran les esmenes que siguin necessàries per evitar-ho.

Bonet també ha dit que l'augment del salari mínim que proposa l'Executiu tindrà poca repercussió i, per tant, facilitarà que cada vegada siguin més les persones que cobren 1000 euros o menys.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir