‘Un fil d’esperança’
La reunió negociadora, de només una hora de durada, acaba sense acord, però l’ANC creu que hi ha un 'fil d'esperança' tot i que s'aparta de la negociació encallada

undefined
Barcelona
El president de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sánchez, ha anunciat que la seva entitat es retira de la negociació entre Junts pel Sí i la CUP per investir Artur Mas com a president de la Generalitat, un assumpte que segueix encallat i en el qual això no obstant creu que encara queda un 'fil d'esperança'.

Xavier Sierra

Xavier Sierra
ANC, amb Òmnium i l'Associació de Municipis per la Independència (AMI), ha exercit avui de mediadors en una reunió de menys d'una hora de durada a la seu de l'Assemblea amb la presència dels negociadors de la CUP Eulàlia Reguant, Gabriela Serra i Hugo Alvira, els de JxSí Jordi Turull, Josep Rull, Raül Romeva i Marta Rovira.
Sánchez ha afirmat que els negociadors 'no han arribat a un acord' ni han admès les propostes que plantejava l'ANC, encara que ha assegurat que JxSí i CUP seguiran treballant, però a partir d'ara sense la mediació de les entitats: 'Hem finalitzat la tasca que ens tocava', ha afegit.
El president de l'ANC ha constatat després de la reunió que 'el clima de diàleg existeix' entre Junts pel Sí i la CUP, que ha dit que seguiran dialogant pel seu compte encara que ha admès que no tenen 'un escenari concret' sobre el qual construir un acord.
Jordi Sànchez diu que hi ha una línia oberta de diàleg, ja només entre formacions polítiques, però reconeix que no ho pot definir com una "negociació". "No m'atreviria a afirmar que segueixen negociant, seria tant com dir que hi ha un escenari probable d'acord i no és cert"
L'ANC ha plantejat avui una assemblea d'electes i una consulta com a possibles mecanismes alternatius per decidir el nom del president català, dues propostes que no han servit per desencallar la negociació entre Junts pel Sí i la CUP.
La primera opció, segons ha explicat, passava perquè el Parlament aprovés la investidura del líder de CDC, Artur Mas, com a president de la Generalitat amb el compromís de sotmetre's en el termini de tres mesos a una 'consulta ciutadana', en la qual els catalans 'es posicionarien sobre la Presidència'.
Segons Sánchez, aquesta proposta ha estat rebutjada per JxSí, mentre que la CUP l'acceptava, tot i que 'amb matisos'.
La segona proposta, que en canvi sí que accepta JxSí però rebutja la CUP, era reunir una assemblea de càrrecs electes, amb alcaldes, diputats i senadors, que decidiria el nom del president de la Generalitat, que després ratificaria el Parlament de Catalunya en el preceptiu debat d'investidura.




