Puidemont, investit president
El candidat de Junts per Sí ha obtingut el vot de Junqueras serà l'únic vicepresident en el nou Govern català

Alberto Estévez (EFE)

Barcelona
El president d'ERC, Oriol Junqueras, serà l'únic vicepresident del nou Govern que presidirà Carles Puigdemont, en el qual també tindran un paper destacat Neus Munté i Raül Romeva, d'acord amb l'esquema acordat prèviament en el si de Junts pel Sí (JxSí).
L'esquema que seguirà el nou Govern de Puigdemont respectarà en bona mesura la pauta prevista per CDC i ERC, especialment pel que fa als noms més destacats de l'executiu, encara que està encara per veure si es mantindrà exactament el mateix patró de la presidència coral oferta a la CUP durant les negociacions.
Segons fonts de JxSí consultades per Efe, l'organigrama del nou Govern coincidirà a grans trets amb el model ja apuntat durant les converses amb la CUP i acordat prèviament per CDC i ERC, per la qual cosa la presa de possessió, després de tres mesos i mig amb l'executiu en funcions, no haurà de demorar-se.
Junqueras assumirà una vicepresidència amb competències en l'àmbit econòmic i pressupostari, Munté es perfila com consellera de la Presidència i portaveu del Govern, mentre que Romeva controlaria l'àrea internacional de l'executiu.
Un altre dels homes forts del Govern presidit per Puigdemont serà, segons han apuntat les fonts consultades, el de Jordi Jané, que continuarà al capdavant de la conselleria d'Interior.
També i segons ha indicat TV3, altres noms del nou Govern serien Dolors Bassa (Benestar), Antoni Comín (Salut), Santi Vila (Cultura), mentre que Meritxell Borràs podria dirigir el departament d'Ensenyament.




