Més envellits que mai i sense poder-se jubilar
Molts bombers de les comarques de Girona que es podrien jubilar no ho fan perquè el departament d'Interior no cobreix les baixes. Ho diuen els sindicats, que asseguren que hi ha entre 40 i 50 vacants que es cobreixen amb hores extres. Asseguren que si no es convoquen places, els parcs podrien estar sota mínims en poc temps.

La plantilla de bombers de Girona necessita recanvis / ACN

Girona
Els sindicats diuen que l’organització és un desgavell ja que no es supleixen ni les jubilacions ni els bombers que, per qüestions físiques, no poden desenvolupar les tasques pròpies de bomber.
Diuen que el cos té una edat mitjana d'uns 45 anys, la més vella que ha tingut mai. Els bombers de principis dels 80 i que van crear el cos s'estan jubilant i la Generalitat no els substitueix.
El delegat d'UGT dels bombers, Jordi Marquès, alerta que si tot segueix igual s'arribarà al col·lapse i diu que fins i tot hi ha bombers que es podrien jubilar i no ho fan perquè no els supleixen.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Jordi Marquès, delegat UGT de bombers a Girona
Marquès assegura que el que suposen les hores extres és molt més que la despesa que suposaria contractar noves fornades de bombers. També ha recordat que la situació pot empitjorar de cares a l'any que ve on, a Girona, hi ha prevista la jubilació d'uns 15 bombers més.




