La visió dels nous 18 diputats territorials de Tarragona al Parlament
Els 18 polítics que ocupen els escons del territori al Parlament estan a l'espectativa de conèixer la dinàmica de treball del nou president i veure com es desenvolupen projectes com ara BCNWorld després de l'acord amb la CUP.

L'hemicicle buit. / ACN

Tarragona
Els 18 diputats tarragonins al Parlament estan a l’expectativa de conèixer la dinàmica de treball del nou govern. El president, Carles Puigdemont, era fins fa ben poques hores alcalde de Girona, i el fet que provingui de la política municipal genera esperances d'una major sensibilitat cap al món local.
A nivell tarragoní, l’arbocenc Jordi Jané continuarà al capdavant de la conselleria d’Interior. Tot apunta que les carteres d’Economia i Agricultura també recauran a mans de polítics del sud de Catalunya i sonen amb força noms com el de Germà Bel o Lluís Salvadó.
Les opinions de cada color
Ciutadans lamenta “el discurs independentista i continuista” de Puigdemont. És el que ha dit la diputada Lorena Roldán als micròfons de la SER. En les properes setmanes, per cert, deixarà la seva cadira com a regidora a l’Ajuntament de Tarragona, ja que els estatuts del partit consideren que els dos càrrecs són incompatibles.
El PSC centra un dels focus d'atenció a BCNWorld: ells van donar a Convergència el suport parlamentari necessari perquè tirés endavant l’any 2014, i ara exigeixen conèixer què passarà amb el projecte, ja que una de les condicions de l’acord exigides per la CUP és que es paralitzi el projecte. Carles Castillo accelerarà les trobades com a diputat.
Des de Catalunya Sí que Es Pot, Hortènsia Grau té les esperances posades en el fet que el nou president provingui de la política municipal, i espera que s'equilibri la seva procedència gironina amb més conselleries ocupades per tarragonins.
Des del PP el diputat Alejandro Fernández diu que hi ha hagut un frau democràtic perquè els ciutadans no van votar a Puigdemont com a candidat de Junts pel Sí. També està preocupat per la dimensió que pot tenir ara el concepte que ell anomena "Barcelunya", per la prevalença que assegura que tenen les polítiques parlamentàries “de Barcelona en amunt”.
Sergi Saladié, de la CUP, celebra que s'hagi arribat finalment a un acord amb Junts pel Sí, evitant l'escenari d'unes noves eleccions. Un dels punts de l'acord entre les dues formacions era la suspensió de la tramitació del macro complex conegut com a BCNWorld, que ara quedarà en stand-by durant un mes i mig.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




