Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

No saben si són fèrtils

Més de la meitat de les dones no tenen clar si són fèrtils o no i 7 de cada 10 diuen estar molt poc informades sobre les tècniques de reproducció assistida

Imatge d'un ecògraf mostrant una ecografia d'un embrió a una dona / Eugin (ACN)

Imatge d'un ecògraf mostrant una ecografia d'un embrió a una dona

Barcelona

Són els principals titulars que es desprenen d'una enquesta feta per la clínica catalana Eugin. L’enquesta s'ha fet a una mostra de 1.000 dones d'arreu d'Espanya majors de 25 anys durant el mes de desembre passat.

Els resultats diuen que el 55% de les dones tenen molt poca informació o directament desconeixen si són fèrtils o no. De fet, només 4 de cada 10 saben que a partir dels 35 anys les dones són menys fèrtils.

I una altra dada, el 70% de les enquestades desconeix quines tècniques de reproducció assistida hi ha. Una xifra que s'enlaira gairebé fins el 77% entre les joves. Tot plegat, segons la directora de la Clínica Eugin, Amelia Rodriguez, evidencia que “cal parlar més de fertilitat”, que “queda molt per fer... si una dona s’acaba fent un tractament de reproducció ha de ser per dificultats o decisió pròpia, però no per desinformació durant anys”.

Una altra dada que preocupa als que han fet l’enquesta és que Internet és el segon canal d'informació triat per les dones a l'hora de resoldre dubtes sobre fertilitat. Per davant d'especialistes, familiars i ginecòlegs. El primer lloc on recorren és el metge de capçalera.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir