Els aparelladors diuen que no es fan les inspeccions d'edificis i l'administració mira a un altre costat
9 de cada 10 edificis de més de 45 anys de les comarques de Girona no han passat la revisió a la que estan obligats. Els aparelladors diuen que l'administració fa els ulls grossos perquè, en molts casos, hi viuen persones amb pocs recursos o són habitatges ocupats.

Un edifici vell. Imatge d'arxiu. / ACN

Girona
L'Inspecció Tècnica d'Edificis és obligatòria per tots els blocs de pisos amb més de 45 anys. A partir d'aquell moment s'ha de passar cada 10 anys.
El president del gremi d'aparelladors de Girona, Joaquim Romans, recorda que aquestes revisions són molt importants per veure en quin estat estan les estructures dels edificis.
El problema és que són costoses i poden comportar reformes que els veïns no sempre poden assumir. Romans critica que l'administració mira cap a un altre costat i demana que intervingui.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Joaquim Romans, president del gremi d'aparelladors de Girona
Romans ha alertat que, a les ciutats més grans, com Girona, Figueres o Salt, hi ha una quantitat important d'edificis vells que no s'han revisat. Per això demana que es facin plans de rehabilitació d'aquests edificis.




