Un campus per cosir territoris
El proper mes de setembre els 3500 alumnes i els prop de 400 professors i investigadors dels graus d’enginyeria que fins ara estaven a l'Escola Industrial del carrer Urgell es traslladaran al nou campus Besos de la UPC. Unes noves instal·lacions que no suposaran -diuen des del rectorat- cap càrrega afegida al delicat equilibri pressupostària de la Universitat

L'alcalde de Sant Adrià, Joan Callau, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, el conseller d'Empresa, Jordi Baiget, el rector de la UPC, Enric Fossas i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa davant el nou campus UPC / Marc Ferragut (ACN)

Barcelona
La construcció dels tres edificis del nou campus Besos - 1 per la docència i dos més per als equips de recerca- ha suposat una inversió total de 96 milions i mig d'euros, dels quals la major part els han posat la Generalitat i la Diputació de Barcelona. Una aposta, la del govern català que es mantindrà en els propers anys perquè tal i com recordava al nou conseller d'empresa i coneixement, Jordi Baiget han aprovat un contracte programa que garanteix una inversió anual fins l’any 2022 de 9’3 milions d'euros en el nou campus.
L’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) concentrarà en un únic espai l’herència de l’Escola Industrial de Barcelona, amb l’oferta de graus i màsters que actualment s’imparteixen al carrer Urgell, de tal manera que a partir del curs vinent s’oferiran 7 estudis de grau (Enginyeries Mecànica, Industrial i Automàtica, Elèctrica, de l’Energia, Biomèdica, Química i de Materials). S’oferiran d’entrada tres Màsters, dos programes de doctorat i dos programes més adreçats a captar alumnes d’Erasmus.
Des del punt de vista social els ajuntaments de Barcelona i Sant Adrià confien que la posada en marxa d'aquest equipament tingui un efecte revitalitzador sobre una zona on la crisi ha colpejat amb molta contundència.

Soledad Domínguez
Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...




