Endesa comença a construir la subestació de Santa Llogaia que distribuirà l'energia de la MAT
Endesa ha començat la construcció de la subestació de Santa Llogaia. És una instal·lació que ha de servir per reforçar el subministrament de l'Alt Empordà i la Garrotxa; perquè l'energia de la MAT acabi arribant als pobles i donar sentit, d'aquesta manera, a la gran inversió i a l'elevat cost paisatgístic que ha suposat la construcció d'aquesta línia d'Alta Tensió que creua les comarques de Girona. S'espera que comenci a funcionar durant el primer trimestre del 2017.
Girona
La subestació d'Endesa té un cost de 9 milions d'euros i estarà al costat mateix de la que Red Elèctrica té en aquest municipi situat al costat de Figueres i a la que arriben els 400 kilovolts de potència que circulen pels cables de la MAT.
És una subestació que transformarà aquesta energia a menor potència (132 Kv) i l'enviarà a les altres subestacions que Endesa té a Figueres i Serinyà (on arriba una línia que ve d'Olot) per garantir el subministrament dels pobles de l'Alt Empordà i la Garrotxa.
També rebrà i podrà donar corrent a les línies que venen des de Juià i Torrevent, al sud. Això, a part de donar més garantia al subministrament, és imprescindible per poder desmuntar 64 torres que aguanten una línia que ara penja de les torres de la MAT.
Urbanisme va donar el vist i plau a la construcció d'aquesta subestació a finals del 2014 però no ha estat fins ara que l'Ajuntament de Santa Llogaia ha donat la llicència d'obres. Els treballs duraran més d'un any. Està previst que entri en servei durant el primer trimestre del 2017.

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




