Un brot de galteres afecta 18 persones a Santa Coloma de Farners i Maçanet
Entre els afectats hi ha onze nois, coneguts entre ells, i la mare d'un d'ells de Santa Coloma de Farners i Maçanet de la Selva. Tots estaven vacunats contra la malaltia, però s'haurien contagiat perquè les dosis que portaven no eren efectives. El Departament de Salut no descarta que apareguin nous infectats de l'entorn dels malalts
Girona
Entre els 18 afectats, hi ha onze nois d'entre 26 i 35 anys, tots ells són coneguts ja que freqüenten sovint els mateixos locals a Santa Coloma de Farners. També s'ha infectat la mare d'un d'aquests nois, que té 50 anys.
Tot i que cap d'ells està greu, ni han hagut d'ingressar a l'hospital, han passat deu dies amb mal estar i febre, i tancats a casa per no contagiar de galteres a ningú més.
La majoria d'ells es van vacunar contra les galteres (parotiditis) per primer cop entre els anys 1985 i 1989 (quan tenien 15 mesos) i es van posar la segona dosis entre el 1994 i el 1996 (quan tenien 11 anys). Després es va demostrar que les dosis administrades entre el 1994 i 1996 tenien una efectivitat més baixa del previst.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Vadó Maynou - Malalt de galteres
Els afectats s'haurien d'haver tornat a posar la vacuna més endavant, però un dels malalts, Vadó Maynou, ha explicat en declaracions a Ràdio Girona, que no sabien que s'havien de tornar a vacunar:
Els metges del CAP de Santa Coloma i de Maçanet que han visitat tots els malalt, han notificat el brot al Departament de Salut i l'Agència de Salut Pública que l'ha investigat. Ara mateix, donen per tancat el brot inicial, però no es descarta que apareguin noves persones infectades de l'entorn dels malalts.
L'últim gran brot de galteres conegut, va ser l'any 2012 i es van comptabilitzar més de 100 casos, la majoria eren nois del Gironès, el Baix Empordà i la Selva.




