Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El ‘Llibre verd’ de la república catalana

Així l'anomenen i recollirà una bateria de lleis proposades pels ciutadans perquè el futur Govern sàpiga què volen els catalans . L'elaboració durarà més d'un any i es farà comarca a comarca i sector per sector

Cadena SER

Barcelona

El llibre verd es redactarà en paral·lel a la Constitució catalana. D'aquí un mes explicaran com ho volen fer. El 5 de març 14 entitats (entre elles l'Assemblea Nacional Catalana, Òmnium Cultural o Súmate) donen el tret de sortida a la fase de participació ciutadana del procés constituent.

Agrupades sota el paraigües de la plataforma 'Reinicia', començaran a celebrar diferents reunions per recollir propostes: per una banda n'hi hauria a nivell territorial (amb com a mínim un grup de treball a cada capital de comarca), i per l'altre a nivell sectorial (és a dir, centrades en temes concrets com la cultura, el benestar o els drets socials). Pel sobiranisme és clau que aquest procés arribi a tothom i serveixi per eixamplar la base d'independentistes.

Per això, Montse Sánchez (que és la presidenta de Súmate, una associació de castellanoparlants) explica que la seva entitat picarà molta pedra a aquells territoris on el procés no acaba d'aconseguir prou suport: “Al Baix Llobregat, però no ens hem d’oblidar de Nou Barris, de Santa Coloma, de Sant Adrià...que la gent sàpiga que pot participar, que se’ls escolta”

Aquesta fase participativa durarà entre 12 i 14 mesos, i d'aquí han de sortir dos documents: per una banda una mena d'informe, un esborrany de com ha de ser la Constitució catalana; i per l'altre el que anomenen el Llibre Verd, que recollirà aquelles lleis proposades pels ciutadans amb la voluntat que siguin aprovades per l'hipotètic Govern de la Catalunya independent. El que queda per resoldre és com i quan es portaran aquests treballs al Parlament. La idea de Reinicia és fer-ho al final d'aquesta legislatura, i en unes comissions mixtes on, a més de polítics, també hi hagi una sèrie d'experts que representin la ciutadania.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir