Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Un nou per cent dels alumnes de secundària diuen que han patit assetjament a l’escola

I sis de cada 100 admeten haver insultat, escampat rumors o colpejat a un company d'aula de manera sistemàtica. Son dades d'una enquesta feta per Save The Children

Getty Images

Barcelona

L’estudi reclama que les administracions prioritzin la lluita contra la violència a les aules. I és que un 8'8 per cent dels alumnes catalans s'identifiquen com a víctimes de situacions continuades d'agressió verbal i física. Però 7 de cada 10 diuen que han patit algun episodi aïllat d'insults, o cops.

El percentatge d'alumnes que reconeixen que assetgen de manera sistemàtica algun company és del 6'5 per cent, un punt per sobre de la mitjana de Catalunya.

Els percentatges d'agredits i d'agressors que utilitzen les xarxes socials estan una mica per sota d'aquestes mitjanes però el tipus d'agressió es repeteix: el més freqüent són els insults o la difusió de rumors. La responsable de Save The Children a Catalunya, Guiomar Todó reclama que es tracti la violència a les aules com un problema de primer ordre: “La necessitat d’enfocar la violència contra els infants com s’està fent amb la violència contra les dones. Mentre sigui un fenomen invisible no podrem treballar-lo, prevenir-lo i lluitar contra ell com es mereix”

Per fer l'estudi s'han fet entrevistes a 21.500 alumnes de secundària de tot l'Estat, dels quals 700 són catalans.

Soledad Domínguez

Soledad Domínguez

Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir