Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Colau proposa que només s’obrin hotels als barris perifèrics

L'Ajuntament prohibeix l'obertura de nous allotjaments turístics en una àmplia zona del centre de la ciutat que va molt més enllà de Ciutat Vella

(www.bcn.cat)

Barcelona

Després de 8 mesos de moratòria i de debat, el govern de 'Barcelona en Comú' planteja que només es puguin obrir allotjaments turístics als barris més perifèrics de la ciutat. O el que és el mateix, a les zones on ara mateix la pressió turística és pràcticament inexistent.

La proposta del govern de Colau divideix la ciutat en tres zones. La del centre és un espai on no es podrà obrir cap tipus d'allotjament turístic. Els límits s'han d'acabar de definir, però inclou tot Ciutat Vella, el barri del Poble Sec i bona part de l'Eixample i del districte de Gràcia.

La tinent d'alcalde d'urbanisme, Janet Sanz, ha explicat que en aquest espai s'aposta pel "decreixement natural", és a dir, que no es podria obrir cap hotel, alberg o apartament encara que se'n tanquessin alguns dels que hi ha ara.

La segona corona envolta la zona central. Aquí els establiments turístics no creixeran: només es podran obrir hotels si se'n tanca algun dels que existeix ara.

I a la tercera zona que agafaria Horta-Guinardó, Nou Barris o la Zona Franca, sí que se'n podran obrir seguint determinats criteris. Per exemple, no podran ocupar espais on ara hi ha habitatges ni podran estar en carrers que tinguin una amplada inferior als 8 metres.

Els pisos turístics tindran una regulació separada i la idea del govern aquí, és congelar el nombre d'allotjaments que existeixen actualment.

Janet Sanz ha explicat que de moment no se sap què passarà amb els projectes que s'estaven tramitant quan es va decretar la moratòria de llicències hoteleres.

La proposta es presentarà dijous als diferents actors implicats i la comissió de govern l'aprovarà el dia 10 de març. Per a la seva provació definitiva, Colau necessita buscar suports entre l'oposició.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir