Tres detinguts al dia durant el 2015
La policia Nacional va detenir –de mitjana- 3 persones cada dia a La Jonquera durant el 2015. La majoria eren persones en cerca i captura per presumptes delictes comesos en altres països, immigrants que estan en situació irregular i traficants. A més la policia va fer 170.000 identificacions.

Els controls han dissuadit molta gent. / ACN

Girona
El 30% dels detinguts són presumptes delinqüents que intenten escapar-se de la justícia canviant de país; en aquest cas, intentant entrar a Espanya a través del pas de la Jonquera.
Tot i això, també destaca el nombre de persones detingudes per no tenir els papers en regla.
L'augment dels controls fa que es puguin detectar més presumptes delinqüents intentant creuar el pas de la frontera però, tal i com reconeix el Comissari de fronteres, Cesar Suances, la pressió ha fet que molts delinqüents no se la juguin.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Cesar Suances, comissari de fronteres
Totes aquestes detencions són fruit de les 170.000 identificacions que ha fet la policia; 8.500 més que el 2014.
Segons la policia, les identificacions serveixen, sobretot, per l'intercanvi d'informació entre policies estrangeres i dels diferents cossos policials de l'Estat.




