7 morts a l'N-II
5 persones que viatjaven en un Volkswagen Golf i 2 dels tres ocupants d'un Dacia han perdut la vida a Pont de Molins. Segons fonts policials, només una de les víctimes portava el cinturó de seguretat cordat. Al Golf, la policia hi ha trobat grans quantitats de diners.

El cotxe francès ha quedat pràcticament destrossat. / G.V.

Pont de Molins
L'accident ha passat a les 6:20. Un Volkswagen Golf amb matrícula francesa que circulava en sentit Figueres ha perdut el control després d'un revolt i ha xocat contra un cotxe de la marca Dacia que circulava en sentit França.
De resultes del xoc, els 5 ocupants del Golf, tots de nacionalitat francesa, i 2 dels tres ocupants del Dacia -un marroquí i un colombià- han perdut la vida. El conductor del Dacia, de nacionalitat espanyola, ha quedat ferit greu i ha estat traslladat a l'Hospital Trueta de Girona.
Segons el conseller d'Interior, Jordi Jané, cap dels que anaven al Golf portava el cinturó de seguretat posat i l'ocupant del seient del darrera del Dacia tampoc. El conductor -l'únic que no ha mort- i el copilot sí que el portaven.
Els que viatjaven al Golf són joves d'entre 19 i 22 anys. Tots eren residents a França però un era tunissià i dos marroquins que, a més, eren germans. El conductor era resident a Perpinyà. Una de les víctimes no portava documentació a sobre.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Jordi Jané, conseller d'interior
Els ocupants de l'altre cotxe que han mort tenien 31 i 38 anys i en el moment de l'accident es dirigien a El Pertús a treballar a un restaurant. El conductor té 34 anys.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Marta Felip, alcaldessa de Figueres
Jané ha dit que la causa més probable és que el Golf anava a gran velocitat, ha derrapat i ha xocat lateralment contra l'altre cotxe, que no ha pogut esquivar el cop.
El conseller també ha informat que a dins del cotxe que, presumptament, ha causat l'accident, hi han trobat grans quantitats de diners. De moment, només s'ha comptat el feix principal i hi ha 5.200 euros. Jané ha dit que s'ha obert una investigació criminal.
L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha recordat que, malauradament, aquest tram d'N-II entre Figueres i la frontera -que no està desdoblat- segueix provocant morts.
Segons la Generalitat, el punt on ha passat l'accident havia registrat una alta sinistralitat en el passat -de fet, els veïns de la zona ho coneixen com el revolt de la mort- però des del 2008 no s'hi produïa cap accident greu o mortal.
En el que portem d'any han mort 50 persones a les carreteres catalanes, 13 més que en el mateix període de l'any 2015.




