Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Els nens pobres tenen el doble de problemes de visió que la resta

Una quarta part dels més de 1.200 menors en risc d’exclusió social que ha visitat l'Institut de Microcirurgia Ocular tenia algun problema als ulls

Getty Images

Barcelona

Des de 2013, la Fundació de l’Institut de Microcirurgia ocular (IMO) ha fet més de 1.200 revisions a nens i nenes de Barcelona i Badalona en situació de vulnerabilitat. 350 d’aquests nens tenien algun problema a la vista, la majoria necessitaven portar ulleres. Des de l’IMO expliquen que “és el doble de casos que trobaríem en nanos que no estan en risc d'exclusió social”.

Segons l’oftalmòloga de l’IMO Ana Wert, en aquests contextos “no hi ha prevenció ocular i no es porten els nens al metge ni tan sols quan tenen símptomes de mala visió o molèsties”. Això fa que ells ara estiguin diagnosticant molta patologia en nens de Primària i això, segons la doctora Wert, “ja no tocaria”. “Diagnosticar problemes oculars en nens i nens de 3 o 4 anys és normal, però no en nens de 8 o 10 anys”.

Aquest any la Fundació IMO, juntament amb Caritas i l'Obra Social La Caixa, estan fent revisions a Nou Barris, Badalona, Tarragona i Carabanchel, a Madrid. Tant les revisions, com les ulleres i la resta de tractaments, van a càrrec de la clínica.

Hem acompanyat a un equip de l'Institut de Microcirurgia Ocular a fer una d'aquestes revisions "solidàries" a una escola del barri del Congrés de Badalona. En tres dies han atès a gairebé 200 nens i nenes d'entre 3 i 10 anys. Recupera aquí el reportatge:

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:06
Descargar
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir