Refugiades obligades a prostituir-se a Catalunya
Les xarxes d'explotació sexual s'estan aprofitant cada vegada més de dones refugiades per obligar-les a prostituir-se a Catalunya, una situació que s’ha incrementat aquest any

Flickr

Barcelona
Les xarxes d'explotació sexual capten a les refugiades quan fan el viatge de fugida del seu país i, un cop a Catalunya, les obliguen a demanar asil i immediatament les posen a fer de prostitutes. L'entitat SICAR, que es dedica a la protecció de les persones explotades i al tràfic d'éssers humans, va tenir constància del primer cas l'any 2013 i, des de llavors, n'ha detectat una vintena més. Però ha estat en els últims tres mesos quan les xifres s'han disparat: durant l'any 2016 han arribat més de la meitat d'aquestes refugiades explotades sexualment. La portaveu de l'entitat, Rosa Cendón, creu que les xarxes s'aprofiten del moment de desesperació d'aquestes dones.
Aquesta entitat descobreix aquests casos gràcies a alguns advocats d'ofici que els hi ho comuniquen quan veuen indicis. Tot i això, Cendón reclama que siguin els agents de policia, a les duanes, els qui siguin capaços de detectar si les refugiades són explotades sexualment.
Des de l'entitat asseguren que hi ha molts més casos dels que es descobreixen i demana a l’administració que ho abordi amb urgència.




