Les autonomies es podran endeutar fins al 0’7% del PIB, més del doble del que estava previst
L’Estat reparteix aquesta pujada del nivell a parts iguals entre les comunitats i la seguretat social

El vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, diu que la pujada del sostre de dèficit a les autonomies ha estat possible gràcies a les seves demandes a Europa / Torné J.R. (ACN)

Barcelona
En diners, aquest increment és de 800 milions d'euros. Una quantitat que apropa el nivell de despesa al que voldria la Generalitat però encara queda lluny del que el govern català consideraria adequat en funció de la llei d'estabilitat espanyola. Segons aquesta llei, aquest 2016 Catalunya hauria de tenir un sostre de dèficit una mica superior a l'1%.
Oriol Junqueras diu que aquesta pujada és “una lleugera millora, que té el seu origen a Europa”. El vicepresident de la Generalitat assegura que aquest respir és gràcies que han fet sentir la seva veu a les institucions europees “tantes vegades com hem pogut i em sembla que amb eficàcia”. Però el número 2 del govern català afegeix que “al mateix temps, és absolutament evident que estem molt lluny del terç que ens correspondria en funció del conjunt de la despesa pública que assumeix cada administració” i per això afirma que “queda molt per treballar”. Junqueras creu que “queda una situació molt difícil per afrontar i la continuarem afrontant amb la mateixa claredat que ho hem fet fins ara”.
Per fer-nos una idea del que significa aquesta xifra del 0'7% de dèficit, en comparació amb les xifres de l'any passat, comportaria gastar 2.400 milions d'euros menys. Però Catalunya també tindrà més ingressos del sistema de finançament: uns 2.000 milions més.




