Martes, 28 de Noviembre de 2023

Otras localidades

Sense ordinador a casa també es pot

Un projecte de recerca impulsat per la Facultat Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull intenta demostrar que el model de classe inversa, que implica que els alumnes escolten la lliçó a casa i fan els deures a classe, és vàlid per a escoles d'alta complexitat, que tenen molts alumnes nouvinguts o que estan ubicades a zones desafavorides

És justament el que està passant a l'escola Collaso i Gil del Raval, a Barcelona, on des de fa dos cursos utilitzen aquest mètode malgrat que bona part dels seus alumnes no tenen ordinador ni connexió a internet a casa.

Les tutores de les aules de sisè, Núria Cervera i Anna Pérez, admeten que quan la responsable del Projecte d'Incorporació de la Classe Inversa a primària (PICI-2014), Elena Sofia Ojando, els va proposar que participessin en la prova, van tenir moltes reticències, perquè pensaven que "podria discriminar una part dels alumnes", però l'experiència que van iniciar fa dos cursos ha dissipat aquests temors. Els alumnes, diuen, se senten "responsables del seu propi aprenentatge".

La recerca impulsada per la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport de Blanquerna vol avaluar el model de la classe inversa tant a primària com a la formació inicial dels mestres i identificar quins canvis s'observen a les aules.

Cargando

Escucha la radio en directo

Cadena SER
Directo

Tu contenido empezará después la publicidad

Programación

A continuación

    Último boletín

    Emisoras

    Elige una emisora

    Cadena SER

    Compartir

    Tu contenido empezará después de la publicidad

    Cadena SER

    ¿Quieres recibir notificaciones con las noticias más importantes?