Junqueras admet que hi ha desglaç i que és més fàcil dialogar
Els vicepresidents es reuneixen durant més d'una hora. Oriol Junqueras adverteix, però que segueixen les diferències irreconciliables en temes com la independència de Catalunya

Chema Moya (EFE)

Madrid
El vicepresident català, Oriol Junqueras, ha admès avui que hi ha un desglaç en les relacions entre el Govern i la Generalitat i que ara per ara és més fàcil dialogar que fa uns mesos, si bé ha insistit que segueixen les diferències irreconciliables en temes com la independència de Catalunya.
Després de reunir-se durant una mica més d'una hora i quart amb la vicepresidenta del Govern en funcions, Soraya Sáenz de Santamaría, Junqueras ha respost a la pregunta d'un periodista sobre si aquesta reunió d'avui era la demostració que hi havia un "desglaç": "Efectivament, és la primera vegada que estic a la Moncloa i la seva percepció és encertada en aquest sentit", ha contestat.
La reunió amb Sáenz de Santamaría ha estat "cordial" des del punt de vista de les formes, però "difícil" perquè representen posicions polítiques "molt diferents des de molts àmbits", ha indicat el líder d'ERC als mitjans al mateix Palau de la Moncloa.




