Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Una excursionista ha trobat una petjada fossilitzada de rèptil de 230 milions d'anys a Olesa de Montserrat

Es tracta de la petjada més ben conservada de totes les trobades fins ara a la Península Ibèrica

Olesa de Montserrat

A principis d'abril, durant una excursió, es va fer una troballa fortuïta excepcional. L'excursionista va portar el fòssil a l'ajuntament d'Olesa i el Servei d'Arqueologia i Paleontologia del departament de Cultura ha confirmat que es tracta d'una petjada d'un rèptil del període Triàsic Mitjà, és a dir, de fa 230 milions d'anys.

La petjada, de 16 centímetres de llargada, pertany a un arcosaure, un rèptil antecessor dels dinosaures i els cocodrils. Eudald Mujal, paleontòleg de la Universitat Autònoma de Barcelona, creu aquest exemplar feia 3 metres de llarg. Mujal explica que era com “un cocodril, un animal que anava a quatre potes però amb les cames més llargues” que els cocodrils d’avui en dia. També diu que anaven en una postura més erecte i que ni la panxa ni la cua li tocaven mai a terra.

L'estat de conservació de la petjada és excepcional. Es veuen perfectament les impressions de les urpes i de la pell, cosa que permetrà conèixer millor aquest animal del qual només s'han trobat restes a 2 punts més de la península. Ara, el departament de Cultura procedirà al seu dipòsit perquè el fòssil pugui ser estudiat i conservat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir