Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Nou revés judicial pels menors sancionats per la FIFA

El Tribunal Català de l´Esport dona raó a la Federació Catalana en l´aplicació del reglament de la Federació Internacional de Futbol

FC Barcelona

Barcelona

Milers de menors estrangers que no poden jugar a futbol per culpa del sever reglament de la FIFA han vist frustrades de nou les seves esperances. El revés judicial és ara una resolució del Tribunal Català de l´Esport que dona per bona la negació de les llicències per part de la Federació Catalana en aplicació de l´article 19 del reglament de la FIFA pel que fa al fitxatge d´estrangers menors d´edat.

Recordem que el Consejo Superior de Deportes sí que obliga la Federació Espanyola a expedir llicència si el menor resideix legalment a Espanya. Però el Tribunal Català de l´Esport estima que la Federació Catalana no té instruments per discernir si prevalen els drets del menor per fer esport o si el nen és víctima o objecte del tràfic de persones, segons que ha explicat l´advocat Xavier-Albert Canal que representa un dels menors afectats.

Segons Canal hi ha milers de nens que s´han quedat sense jugar a futbol, ja sigui perquè ells o els seus clubs han desistit per falta d´esperança o perquè han quedat atrapats en la maquinària federativa que recordem que exigeix la presentació d´una vintena de documents, fins i tot de solvència econòmica dels pares.

Els afectats ja han anunciat la seva intenció de recórrer al contenciós administratiu per fer valer els drets dels nens protegits entre altres textos per la “Convenció Internacional dels Drets del nen i de la Declaració Universal dels Drets Humans”.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir