Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Una setmana d'ocupació del despatx del Rector

Fa una setmana del tancament d'uns estudiants al despatx del rector de la Universitat de Lleida, i l'ocupació encara dura. En aquestes últimes hores, sembla que s'obre una escletxa amb el nomenament de mediadors per resoldre el conflicte que està encallat.

Imatge de com està avui l'entrada al despatx del rector / Cedida a RÀDIO LLEIDA

Imatge de com està avui l'entrada al despatx del rector

Lleida

Fa una setmana del tancament d'uns estudiants al despatx del rector de la Universitat de Lleida, i l'ocupació encara dura. En aquestes últimes hores, sembla que s'obre una escletxa amb el nomenament de mediadors per resoldre el conflicte que està encallat.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

ENTREVISTA.

00:00:0000:06
Descargar

Els estudiants demanen per escrit el compromís del rector per que no hi hagi presencia policial per resoldre aquest tipus de conflictes que pertanyen al món universitari.

Consell de govern

El Consell de Govern de la Universitat de Lleida s'ha celebrat avui al Campus de Cappont, enlloc d'edifici del Rectorat on segueix l'ocupació del despatx del rector per part d'alguns estudiants. Avui en aquest Consell hi han participat alguns professors que donen suport als tancats, i també s'hi ha llegit un manifest firmat pel consell de l'Estudiantat de Lleida.

El Consell de l'Estudiantat de la Facultat de Lletres ha retirat el suport al rector de la Universitat de Lleida Roberto Fernández, després de la primera setmana de la tancada que protagonitzen un grup d'alumnes al seu despatx. En una carta pública recriminen que la policia hagués entrat en un recinte acadèmic, que ha de ser un espai de diàleg. Li demanen a Roberto Fernàndez que parli, ell mateix, personalment, amb l'Assemblea d'Ocupació, que són els que protagonitzen la tancada, per que fins ara només s'ha parlat amb vicerectors. I que utilitzi el diàleg per acabar amb el conflicte. I li demanen reflexionar.

És un canvi en el Consell de l'Estudiantat de Lletres, per què a l'inici d'aquesta crisi entre estudiants i rectorat, aquest Consell de l'Estudiantat va instar a la desena d'alumnes tancats a abandonar l'ocupació del despatx del rector.

En el Consell de govern, també hi ha parlat el portaveu dels docents que donen suport als estudiants tancats. El professor d'Antropologia Social, Carles Feixa, veu una escletxa en el túnel (escolteu l'entrevista). I creu que cal un protocol a la Universitat per resoldre conflictes com aquest.

Procés de mediació

Ara s'obre un procés de mediació, que dura a terme Manel López -professor d'Història- a petició dels estudiants, i, Estanis Fons -professor d'Agrònoms- escollit per l'equip rector.

Aquesta tarda, la subdelegada del govern espanyol a Lleida i professora de Gestió del Coneixement al Grau de Comunicació Audiovisual, Inma Manso, ha impartit la seva classe al Rectorat -ahir s'havia traslladat a Cappont- L’han rebuda amb crits de “fóra policia de la Universitat”, sense cap altre incident més enllà dels crits.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir