Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Cau una banda de falsos revisors de gas

De moment ja han localitzar una cinquantena de víctimes, majoritàriament gent gran

Un comptador domèstic del gas

Un comptador domèstic del gas / Cadena SER

Un comptador domèstic del gas

Barcelona

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una organització de falsos revisors de gas, formada per 13 persones, que estafaven a persones grans de tot Catalunya, i han localitzat a mig centenar de víctimes.

Segons han informat avui els Mossos, el grup formava part d'una empresa subcontractada dedicada al manteniment i la revisió de productes i serveis d'una de les companyies de subministrament oficial de gas que opera a Catalunya.

Els Mossos acusen als membres de la banda de pertinença a grup criminal, obstrucció a la justícia, falsificació de document públic, estafa i intrusisme professional.

Els agents van iniciar la investigació el mes d'octubre passat i la van concloure el dia 23 del present mes amb un detingut i 12 persones investigades, encara que no es descarten noves detencions en els pròxims dies.

El grup formava part d'una empresa subcontractada dedicada al manteniment i revisió del subministrament de gas, que la usava com tapadora per estafar a persones d'edat avançada oferint-los un servei que no necessitaven.

Els membres de la banda es desplaçaven als domicilis de les víctimes i els mostraven una targeta de la seva empresa amb el logotip del Departament d'Indústria i Energia de la Generalitat que els identificava com instal·ladors de gas, encara que la targeta era falsa.

Els falsos operaris informaven a les víctimes que havien de fer reparacions en les seves calderes o radiadors i que, de no fer-ho s'exposaven a un perill, ja que els deien que no estaven en bones condicions.

Per aquests suposats treballs els cobraven grans quantitats de diners en efectiu i, en ocasions, també es portaven joies i efectiu dels domicilis dels ancians.

El grup té diversos antecedents policials per delictes similars, alguns d'ells investigats per altres cossos policials

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir