Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Intervenció va alertar d'irregularitats en el lloguer del "banc expropiat"

Un informe determinava que no complia amb l'interès públic, però un escrit dels responsables de Serveis i Patrimoni va rebatre els arguments de la intervenció i l'operació es va autoritzar

El cap de l'oposició a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, durant una conferència a l'Espai Francesca Bonnemaison, l'1 de juny de 2016 (Horitzontal) / Serra O. (ACN)

El cap de l'oposició a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, durant una conferència a l'Espai Francesca Bonnemaison, l'1 de juny de 2016 (Horitzontal)

Barcelona

El contracte de lloguer del banc expropiat que va signar el govern de Xavier Trias, va generar dubtes legals a l'Ajuntament. Un informe de la interventora municipal adjunta va advertir l'equip de Trias que aquesta iniciativa no complia els requisits d'interès públic que preveu la Llei de patrimoni de les Administracions Públiques i que s'havia de fer un concurs.

Aquest informe de la interventora va ser rebatut per un altre dels responsables de Serveis i de Patrimoni en el que argumentaven que la llei a la que es referia la interventora no era d'obligat compliment per als ajuntaments.

A més, van reiterar que s'havia de llogar aquest local i no cap altre perquè les entitats que l'ocupaven estaven molt arrelades al barri i perquè el desallotjament acabaria amb en un conflicte social i danys al mobiliari urbà i propietats de particulars.

Xavier Trias ha defensat que l'expedient del contracte és jurídicament impecable. "S'ha fet amb totes les garanties tècniques, jurídiques i amb els informes absoluts de Patrimoni que ha fet la valoració". És el que deixa l'ex alcalde la setmana passada en una entrevista a Hoy por Hoy, l'endemà que la Fiscalia fes públic que investiga si Trias va cometre un delicte de malversació.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir