Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Falta sang

El Banc de Sang de Girona necessita recaptar 1.700 bosses per passar l'any i tenir reserves per l'estiu que baixen un 30% les donacions

El banc de sang està baix de reserves. / ACN

El banc de sang està baix de reserves.

Girona

Calculen que durant l'estiu es fan un 30% menys de donacions de sang però la necessitat de transfusió es manté.

A l'Hospital Trueta de Girona, per exemple, cada dies es fan servir quaranta bosses de sang per urgències, operacions i oncologia, i es necessita sang també a la resta d'hospitals comarcals.

Fins ara i des de principi d'any el Banc de Sang de Girona ha recollit poc més de 12.000 bosses, 1.700 menys que ara fa un any. Joan Profitós, director del banc de sang, diu que Girona ha deixat de liderar les donacions.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Joan Profitós, director del banc de sang

00:00:0000:06
Descargar

Poden donar sang tots els majors d'edat que pesin 50 quilos o més i, en cas de ser dona, no estar embarassada. No es pot donar sang durant uns mesos si s'ha viatjat a determinats països amb risc de malària, paludisme o altres malalties que es poden transmetre amb una transfusió.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir