El president de la Comissió Econòmica del Barça proposa convertir el soci en accionista
Carles Tusquets proposa convertir el soci-abonat del Barça en accionista titularitzant el seu seient com si fos un “bonus”

/

Barcelona
Carles Tusquets és president de la Comissió Econòmica del Barça i ha explicat a la SER que, en la seva proposta, “cada soci, amb la seva cadira, tindria una acció que serà transmissible”. Això vol dir que en el mercat es podria vendre a un altre soci.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
El president de la Comissió Econòmica del Barça, Carles Tusquets, proposa convertir el soci del Barça en accionista (27/06/2016)
Per tenir el títol de la cadira s´hauria de pagar de cop, per exemple, 10 vegades el preu de l´abonament.
Però seria opcional: o el soci vol tenir el seient llogat o tenir-lo en propietat. Per exemple, com diu Tusquets, tenir un amarrament per 25 o 30 anys, és a dir, que el titularitzés o bé tenir un amarrament de lloguer.
El soci ha de decidir si vol ser propietari del seu seient o si el vol de lloguer.
Quins són els avantatges de comprar el seient?
Lògicament, diu Tusquets, si el soci no titularitza se li incrementarà cada any el preu de l'abonament en funció de l'oferta i la demanda i no podrà beneficiar-se de coses com el seient lliure. Si en canvi el soci té el seient titularitzat, l'abonament només s'apujaria segons l'IPC.
Aquesta opció es blindaria al soci, i només seria un títol per soci. Es tractaria de donar més pes al soci, seria titularització sense perdre els drets de soci.
I suposaria que cap persona pugui tenir més vots que una altra, però sí que seria una capitalització: “Titularitzaries la cadira on seus i tindria un valor patrimonial.”
D'aquesta manera el Barça pot incrementar el patrimoni sense necessitat de canviar l'estructura social, segons Tusquets.
Aquesta idea Carles Tusquets la té en el cap de fa temps. De quan va ser el tresorer de Núñez entre el 1978 i el 1989, i també sent vice-president a la candidatura de Bassat.
“Es el moment adequat per presentar la proposta”
Carles Tusquets considera que ara, quan arribi la qüestió del finançament de l'Espai Barça, és el moment adequat per presentar aquesta proposta i per avaluar “si se li dóna llum verda o no”
De manera que ara que es farà un estadi nou “els preus, per exemple a la zona de tribuna, podrien ser diferents en funció, posem per cas, que estiguis més a prop de la llotja”.
El financer català hi veu altres avantatges en la seva proposta perquè “serviria per perfeccionar el sempre complicat canvi de titularitat dels abonaments i les controvertides herències i transmissions del títol ja que es perfecciona la fórmula i es fa més valuosa".
L´Assemblea de Socis tindria la última paraula
La proposta de comprar el seient passaria per l'Assemblea de socis per bé que “l'entitat no canviaria l'estructura perquè seguiria sent un club.”
Davant de l´Assemblea s'hauria de posar en valor que “amb la quantitat de socis que té el Barça això significaria un potencial superior sense perdre el caràcter del club.”




