Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El bulling segueix preocupant a les persones LGTB

Avui, Dia Mundial de l'Orgull Gay, els col·lectius de persones homosexuals, transexuals i bisexuals denuncien que l'homofòbia segueix arrelada a casa nostra.

Bandera del Orgullo Gay / Aurelien Meunier (Getty Images)

Bandera del Orgullo Gay

Barcelona

El 80% de les persones que formen el col·lectiu LGTB diuen haver estat insultats, com a mínim, un cop per la seva orientació sexual. Són dades de l'Observatori contra l'Homofòbia de Catalunya que l'any passat va denunciar 113 casos de discriminació i aquest any ja en compta 49. La majoria són insults però també els consten denúncies per pallisses i assetjament a la feina i l'escola. El darrer, el d'un nen de 9 anys de Girona del que ja en té constància la Generalitat. El bulling és el que més preocupa el col·lectiu, segons el president de l'observatori, Eugeni Rodríguez, que considera que s’ha d’actuar contra qui exerceixen el bulling i no sobre qui els pateixen.

Els col·lectiu aplaudeix que el govern català comenci a aplicar la llei catalana contra l'homofòbia, aprovada fa 2 anys. S'ha creat una comissió per sancionar aquestes agressions i des de la generalitat preveuen tenir enllestida la setmana vinent una aportació econòmica perquè les dones lesbianes accedeixin a la reproducció assistida gratuïtament.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir