Els liberals creuen que la LOGTU vulnera les competències comunals
El PS en canvi la valora positivament en dotar de major pes al Consell General

Presentació ahir de la modificació de la Llei general d'ordenament territorial / SFGA

Andorra la Vella
Els Liberals creuen que la modificació de la LOGTU toca les competències comunals i permet al Govern "passar per sobre" de la voluntat dels comuns.
El conseller Joan Carles Camp creu que l'informe vinculant dels comuns per projectes d'interès nacional sensibles, com un forn incinerador o una presó, per cedir o no els terrenys gratuÏtament, no s'acabarà tenint en compte.
Camp diu que el problema rau en que l'arbitre sigui el Consell General i que hi pugui haver una majoria simple, perquè llavors l'executiu podrà fer valer el seu parer.
Per altra banda, està d'acord amb la llei de col·laboració i en que les parròquies tinguin facilitat per mancomunar serveis.
Ara bé, Camp ha dit que els liberals no volen una reforma de les competencies comunals de manera sectoríal, i que consideren que es el que ja s'està fent amb la mateixa modificació de la LOGTU o la llei de carreteres.
Els socialdemòcrates, per la seva banda, creuen que es positiu que es deixi decidir al Consell General, tal i com ha explicat la consellera Rosa Gili.
Pel que fa a la llei de col·laboració, consideren que es positiva i que anirà en pro de la "sostenibilitat dels recursos" de les administracions.




