"Desconcert" en les entitats culturals lleidatanes que demanen un "aclariment" a Santi Vila
I volen un acord de govern que garanteixi que no surtirà, en cap cas, cap obra de forma autoritzada per la Generalitat

Els tres sepulcres origirais del monestir de Sixena que es troben exposats al Museu de Lleida. Imatge del 6 de juliol del 2016. / ACN

Lleida
La plataforma d'entitats culturals de Lleida reclama un acord del govern català que garanteixi que la Generalitat no signarà cap sortida d'obres de Sixena, del MNAC o del Museu de Lleida, emparant-se amb la Llei de Patrimoni Català. Volen un acord de Govern en defensa de la unitat col·leccions del MNAC i del Museu de Lleida que deixi clar que en cap cas es produirà l'entrega de les obres "de forma autoritzada per la Generalitat".

"Desconcert" en les entitats culturals lleidatanes que demanen un "aclariment" a Santi Vila / RÀDIO LLEIDA

"Desconcert" en les entitats culturals lleidatanes que demanen un "aclariment" a Santi Vila / RÀDIO LLEIDA
A més exigeixen al Conseller Vila, un posicionament clar de defensa de la Unitat de la Col·lecció. Volen un aclariment, diu, el portaveu de la Plataforma, Xavier Quinquillà, per què en la última reunió que hi van tenir, ara fa 15 dies, el conseller Santi Vila els va dir que en cap cas sortiria cap obra. I per tant, ara estan desconcertats.
A més, lamenta, la posada en escena de Vila en el MNAC, per què no hi havia presència lleidatana, quan 44 de les 97 obres reclamades estan custodiades al Museu de Lleida.




