Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Sols davant els exàmens de setembre

La Conselleria d'Ensenyament no ha aplicat cap mesura per ajudar als estudiants a posar-se al dia i superar les recuperacions de setembre

(EUROPA PRESS)

Barcelona

Fa 4 anys que la Conselleria d'Ensenyament va tornar a establir les recuperacions de setembre per als alumnes de secundària i batxillerat però aquesta mesura no ha vingut acompanyada de cap programa que ajudi als estudiants a posar-se al dia. Només el Consorci de Barcelona ofereix una alternativa pública a aquells que no es poden pagar classes privades.

Entre un 10 i un 20 per cent dels alumnes de secundària suspenen a final de curs alguna matèria instrumental -llengües o matemàtiques- però a la major part de Catalunya depèn únicament del nivell adquisitiu de les famílies - si els poden o no pagar classes privades- o de la formació dels pares, que aquests alumnes puguin superar aquestes matèries als exàmens de setembre. El pedagog i director de l'Associació Edu 21 per a la millora del sistema educatiu, Enric Roca creu que l'administració s'hauria de replantejar aquesta realitat i utilitzar per exemple, els recursos que es malbaraten fent repetir curs als alumnes, per articular programes de suport a l'estiu. “Invertir en aquest procés d'acompanyament per prevenir el fracàs i les possibles repeticions és molt més eficaç” des d’un punt de vista pedagògic. Roca alerta que els programes de suport a l'estiu no poden ser una perllongació de les classes ordinàries que es fan durant el curs. "Si no hi ha un esforç diferent i una metodologia diferent i no hi ha un procés d'acompanyament per aquests alumnes que no han assolit una sèrie de competències, és molt difícil que per art de màgia les puguin assolir tot sols."

El programa "Èxit Estiu"

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:06
Descargar

Les dades demostren que en la majoria dels casos, repetir curs no serveix perquè els alumnes amb dificultats millorin el seu rendiment acadèmic, sinó que cronifica el problema. Barcelona és la única ciutat que mitjançant el Consorci d’educació de Barcelona ofereix ajuda pública durant els mesos d'estiu als alumnes amb assignatures pendents. 48 instituts de la ciutat participen del programa Èxit Estiu oferint a prop de 2000 alumnes la possibilitat d’anar cada dia a fer dues hores de treball a l’aula. Amb ells hi ha un tutor voluntari, un “amic gran” que els motiva i els ensenya a organitzar-se per preparar les feines que els han encarregat i també els exàmens.

Soledad Domínguez

Soledad Domínguez

Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir