Interior vol reforçar els efectius de bombers voluntaris
Feia 7 anys que no hi havia una convocatòria de places

Parc dels BB.VV d'Artesa / RÀDIO LLEIDA (arxiu)

Lleida
El departament d'Interior vol reforçar els efectius de bombers voluntaris, amb 350 noves places. Això després de les baixes que hi ha hagut en els darrers 7 anys, ja sigui per què ho han deixat, ja sigui per que s'han envellit i ja no estan en actiu.
De bombers voluntaris, actualment n'hi hi ha més de 2.171 inscrits a tot Catalunya, gairebé tants com de funcionaris (2.363). Però, només uns 1.300-1.400 estan en actiu, la resta formen part de la secció de veterans, o tenen poca disponibilitat. A la demarcació de Lleida, hi ha 272 bombers professionals i 604 de funcionaris.
Dels 150 parcs de bombers que hi ha a Catalunya, 77 són voluntaris, en llocs tant importants com per exemple El Pont de Suert.
Interior creu, que els efectius voluntaris estan lluny de la xifra òptima necessària per cobrir les mancances que hi ha en aquests parcs. Pascual Gàmez, coordinador dels bombers voluntaris: “mancances per les baixes que s’han anat produint en els darrers anys, de bombers que han renunciat a continuar a ser voluntaris, o bé que han passat a la secció de veterans”
Per primer cop, els aspirants hauran primer de superar les proves abans d'ingressar al cos de voluntaris, en una formació comparable a la dels bombers funcionaris. La convocatòria de 350 places per a voluntaris, se suma al concurs públic endegat per Interior, per a 153 places per a bombers funcionaris –i, en aquest cas, que no se'n creava des del 2011-.




